WEBSITETEKSTEN, VAN GOED NAAR MESSCHERP EN ONDERSCHEIDEND

DE JUISTE KLANTEN DANKZIJ AANTREKKELIJKE EN TOEGANKELIJKE WEBSITETEKSTEN

Stel, je hebt nog geen goede teksten op je website. Of je hebt wel al teksten, maar weet niet waar je moet beginnen. Je krijgt maar weinig opdrachten binnen. Of misschien krijg je sowieso weinig bezoekers op je website.

Met goede websiteteksten ben je als ondernemer:

✓ Beter online vindbaar

✓ Toegankelijker en benaderbaar voor potentiële klanten

✓ Beter in beeld met waar je voor staat, met je unieke visie waar je producten en diensten uit voortkomen

Dit is waarom klanten je op basis van goede teksten makkelijker benaderen:

✓ Ze leren jou alvast wat beter kennen op basis van je korte biografie

✓ Ze leren waar jij voor staat en zullen zich kunnen vinden in jouw missie en visie

✓ Ze leren hoe jij anders bent dan anderen, ook al bied je vergelijkbare diensten en producten aan

LEER JIJ GRAAG HOE JE MET RAKE WEBSITETEKSTEN BETER GEVONDEN WORDT DOOR DE JUISTE KLANTEN?

Je expertise en visie uitdragen

Ook jij, duurzame, creatieve of kennisondernemer, kunt goede websiteteksten leren schrijven en zo je visie en expertise uitdragen. Maar misschien hik je er al lang tegenaan hoe je dat doet: die rake teksten schrijven die jou als ondernemer precies goed vertegenwoordigen. En dat ook nog op een goed gestructureerde en overtuigende manier. Misschien ben je nog niet eens zo overtuigd van je eigen expertise.

In deze training helpen we je daarmee. Jij krijgt de tools om de essentiële teksten goed op je website neer te zetten. Aan het einde van deze training heb je een mooi visitekaartje aan je website en kan je die met trots aanreiken aan potentiële klanten.

Rake websiteteksten trekken de juiste mensen aan

✓ Steeds opnieuw zal je via je website gevonden worden door potentiële klanten die bij jou passen.

✓ Goed geschreven websiteteksten versterken je positie als expert en zorgen dat potentiële klanten voor jou kiezen in plaats van een ander.

✓ Op basis van herkenning in de door jou geschreven teksten heb je in het eerste contact met een potentiële klant gelijk al een mooie “common ground”.

✓ Je klantenbestand zal veranderen in een richting die beter bij jou past, in plaats van dat je genoodzaakt bent om alle leads die je tegenkomt aan te grijpen.

Wees een expert: erken jezelf als zodanig en laat dit ook blijken uit je teksten.

Alice, trainer

LAAT JIJ KANSEN LIGGEN MET JE WEBSITETEKSTEN?

Het schrijven van goede websiteteksten is een effectieve manier om het juiste publiek aan te trekken. Toch laten veel ondernemers deze kans liggen.

Ja maar…

  • Je bent er niet over uit hoe je een website structureert om die goede teksten het beste tot hun recht te laten komen. Wil je weten hoe je dat raamwerk het beste opbouwt?

  • Je bent ervan overtuigd dat je niet genoeg expertise hebt om jezelf zo groot uit te meten in je teksten. Liefst ben je bescheiden, want er zijn allerlei hoge bomen die al veel langer doen wat jij zou willen doen. Wist je dat er ook plaats is voor jou?

  • Het schrijven van teksten die bij jou passen voelt als jezelf te veel prijsgeven of te kwetsbaar. Wil je gevonden worden op basis van wie je echt bent en waar je voor staat?

  • Je weet niet wie je fans zijn. Misschien wil je een nieuw soort klanten aantrekken, of je begint net en weet nog niet goed welke klanten het beste bij jou passen. Wil je voor jouw ideale klant passende teksten leren schrijven?

  • Je bent er überhaupt niet zo zeker van dat je goed kunt schrijven. Je weet niet goed hoe je verschillende websiteteksten opbouwt. Of je raakt zo overweldigd door al dat “moeten schrijven” dat je niet meer weet waar je moet beginnen. Wil je op eenvoudige wijze leren hoe je verschillende teksten opbouwt?

Als “ja maar…” je drijvende kracht blijft, lees dan vooral niet verder.

Drempels en twijfels zijn overkomelijk en het gaat je ook nog wat opleveren, namelijk vindbaarheid, benaderbaarheid en een sterker uitgedragen visie. Dat heb jij in je.

Elke dag draag jij je visie al uit met je producten en diensten. Het is van daaruit nog maar een kleine stap om je websiteteksten daar als gegoten omheen te laten zitten.

Laat jezelf gevonden worden op basis van waar je echt voor staat.

Alice, trainer

OPBOUW VAN DE TRAINING

Wat behandelen we tijdens deze training?

✓ Wat voor teksten moeten er allemaal op je website komen?

✓ Hoe breng je een heldere structuur aan op je website om deze teksten goed tot hun recht te laten komen?

✓ Hoe laat je jouw eigen visie en identiteit goed terugkomen in de teksten?

✓ Welke klanten wil je bereiken met je teksten en welke schrijfstijlen zijn daartoe mogelijk of gangbaar?

✓ Hoe schrijf je een goede startpagina?

✓ Hoe schrijf je een goede About?

✓ Hoe schrijf je een goede salestekst bij je diensten?

✓ Hoe werkt search engine optimization (SEO) en hoe implementeer je dat op je website?

Je staat er niet alleen voor tijdens deze training. Je ontmoet anderen via de Facebookgroep.

Alice, trainer

In deze training krijg je dagelijks

1.

Een nieuwe lesmodule met een theoriedeel in je mailbox. Je bekijkt de theorie in de online leeromgeving van de Green Writing Academy.

2.

Opdrachten om deze kennis meteen in de praktijk te brengen en te gaan werken aan je eigen goede teksten.

3.

Begeleiding, feedback en uitwisseling in bijbehorende Facebookgroep. Je ontmoet andere ondernemers en breidt zo je netwerk uit.

4.

Je kunt ervoor kiezen om de tijdens de cursus geschreven teksten te laten corrigeren op consistentie, spelling en grammatica door Green Writing (optioneel).

PRAKTISCHE INFORMATIE

Wanneer?

Opening en introductie zondag 8 september 2019

Opleiding van maandag 9 t/m zaterdag 14 september 2019

Groep geopend t/m zondag 22 september 2019

Waar?

In de Green Writing Academy online leeromgeving.

Je ontvangt het wachtwoord bij aanvang per mail.

Aanwezigheid

Flexibel binnen de trainingsduur.

Elke ochtend ontvang je een nieuwe les waar je op een door jou gekozen tijdstip aan kunt werken.

Tijdsinvestering

Ongeveer twee uur per dag.

Naar eigen inzicht kan je op sommige dagen langer en grondiger te werk gaan.

Financiële investering

€250,- exclusief BTW voor de training

€395,- exclusief BTW voor de training plus correctie van de tijdens de training geschreven teksten

VEELGESTELDE VRAGEN

Voor wie is deze training?

Deze training is er voor elke ondernemer die online passender zichtbaar wil worden en op die manier zijn of haar ideale klanten beter wil bereiken. Het maakt niet uit of je website net pas in de steigers staat, je net pas begint als ondernemer of al jaren bezig bent. Het maakt ook niet uit in welke sector je werkzaam bent, of je een zelfstandige onderneming, startup, maatschap of MKB hebt, en of je ondernemerschap zich vooral kenmerkt door duurzame, kennis- en/of creatieve diensten of producten. We kunnen veel leren van elkaar. Je bent in elk geval een nieuwsgierig, leergierig, pro-actief persoon die praktische stappen wil zetten richting een betere bedrijfsvoering en grotere omzet. Persoonlijke hindernissen ga je daarvoor niet uit de weg: de training kan je bijstaan en je over drempels heen trekken.

Ik ben niet op “conventionele tijden” online actief of niet alle dagen van deze training beschikbaar, wat nu?

Je krijgt elke dag nieuwe theorie en opdrachten opgestuurd en je bepaalt zelf wanneer je ermee aan de slag gaat. De opdrachten en de groep blijven tot en met de week na de training toegankelijk. Na afloop van de training ontvang je een hand-out. De Facebookgroep wordt daarna gearchiveerd en bij herhaling van deze training opnieuw geactiveerd. Je bent en blijft dan welkom als oud-cursist! Ook als je een nachtmens bent kan je gerust meedoen, want het is dus volledig flexibel wanneer op de dag, in de avond of ’s nachts je aan de opdrachten werkt.

Hoe veel tijd besteed ik aan de training?

Je bent zes dagen bezig met de theorie en de praktijk, met enige uitloop ingecalculeerd voor het weekend en de week erna. Je bepaalt zelf hoe veel tijd je er precies aan besteedt, maar reken op zeker twee uur per dag. Je kunt aan sommige delen, als je dat nodig hebt om echt volledig te zijn, gerust meerdere uren besteden. Dat is zeker mooi meegenomen als je ervoor kiest om al je schrijfwerk na afloop nog eens persoonlijk te laten checken en corrigeren door Green Writing. Ben je op een bepaalde dag niet beschikbaar? Je kunt de stof dan gerust op de volgende dag inhalen.

Hoe en wanneer kan ik betalen?

Je ontvangt na aanmelding een factuur met betalingsgegevens. Schrijf het bedrag dan over. Zorg dat deze factuur ten minste voor aanvang van de training is voldaan om mee te kunnen doen.

Kan ik deze training als scholingskosten opgeven bij de Belastingdienst?

Ja, je kunt deze training als scholingskosten opgeven.

Ik ben op vakantie die periode, kan ik meedoen?

Zorg dat je vakantiebestemming over goed internet beschikt. Dan kan je heerlijk op een bijzondere plek en in alle rust deze training volgen.

Moet ik een Facebookaccount hebben?

Het is niet verplicht om deel te nemen aan de Facebookgroep, maar je mist dan wel de kans om contact te leggen met andere deelnemers en tijdens de training feedback te ontvangen. Heb je geen Facebook, dan krijg je alsnog toegang tot de theorie en de opdrachten. Je kunt altijd besluiten om een tijdelijk account aan te maken.

Hoe verschilt de feedback tijdens de training van de optionele feedback na afloop?

Tijdens de training krijg je waar nodig aanvullende tips in de Facebookgroep. Op elk topic dat je plaatst in de groep krijg je een persoonlijke reactie, aangevuld door reacties van andere deelnemers. Na de training kan je de door jou tijdens de training geschreven teksten laten corrigeren op grammatica. De feedback tijdens de training gaat meer over het verhalende en inhoudelijke aspect en de optionele feedback na afloop gaat vooral over de taal.