Jouw schrijfstem. Jouw karakteristieke stijl. Ga in december dagelijks aan de slag met creatief schrijven.
Ben jij op zoek naar je eigen schrijfstem? Of wil je weer meer gaan schrijven, maar komt het er steeds niet van? Doe in december mee met de Adventskalender Creatief Schrijven.
Creatief schrijven brengt je op nieuwe gedachten, waarmee je nieuwe paden bewandelt. Laat je gedachten vrij en je krijgt een resultaat dat dichter bij jouw kern ligt.
Welke vorm past bij jou? Je kunt de oefeningen inzetten voor je zakelijke doelen, voor jezelf of allebei. Bijvoorbeeld voor blogs, socialmediaberichten of korte verhalen.
Leuk dat je meedoet!
Ik ben Alice Burridge en ik ben gek op taal en schrijven. Ik ben eigenaar van de Green Writing Academy, waar ik je de fijne kneepjes van het schrijven, vertalen en ondernemen leer. Ik ben taalprofessional met een wetenschappelijke achtergrond. Na allerlei wetenschappelijke publicaties werk ik nu aan een prozabundel.
Creatief schrijven kan je denkwereld echt uitbreiden, je op nieuwe gedachten brengen en je rust en voldoening geven. Als je onderneemt, kan je het inzetten om je zichtbaarheid te vergroten en passende klanten te bereiken.
Creatief schrijven spreekt jouw talenten op een nieuwe manier aan. Bijvoorbeeld door al je zintuigen te gebruiken. En door je te laten inspireren door alles om jou heen. Ga hiermee aan de slag met de input uit de oefeningen. Een dagje geen tijd? Dan kan je de oefening op een later moment doen. Ook kan je de losse oefeningen zo compact of uitgebreid doen als je zelf wil.
De kracht van creatief schrijven
Wat kan creatief schrijven doen voor jou als ondernemer, maker of kunstenaar?
Een ongetwijfeld onvolledig overzicht van de kracht van creatief schrijven:
- Je laat zien waar je voor staat (en waarvoor juist niet).
- Je laat zien wat je vanuit jouw talent en ervaring kunt betekenen.
- Je maakt de hoge waarde van je producten of services kenbaar.
- Je beschrijft op een herkenbare manier wat zoal de uitdagingen en ambities van je klanten zijn.
- Je verweeft je eigen belevenissen en ervaringen in levenslessen en ondernemerslessen.
- Je gaat voorbij het vernis van mooie foto’s op sociale media (handig, want gepolijste plaatjes passen niet bij iedereen).
- Je geeft mensen stof tot nadenken.
- Je verrijkt (potentiële) klanten met nieuwe invalshoeken.
- Je maakt je positionering zichtbaar en ontwikkelt die al doende steeds verder.
- Het geschreven en gesproken woord versterken elkaar.
- Je blijft menselijk en verbindend, in tegenstelling tot afgezaagde, zogenaamd gruwelijk inspirerende AI-teksten (copypasta!).
- Je komt tot rust en vindt voldoening in het schrijven.
- Schrijven inspireert en voedt, waardoor je makkelijker nieuwe plannen, producten en diensten uitwerkt.
- En bovenal is er niemand zoals jij, met jouw schrijfstem: je keert terug naar jouw natuur.