TEKSTSCHRIJVEN & COPYWRITING

Onderscheidend met rake verhalen

Taal is leven. Met je verhaal verspreid je als ondernemer kennis, wek je vertrouwen, verkoop je producten en creëer je bewustzijn. Je kent je klanten goed en daarbij hoort een uitstraling die je onder woorden wilt brengen. Of misschien is dit nog niet zo helder voor je en zoek je hier hulp bij. Het kan zo zijn dat schrijven niet bij je past, dat je er geen tijd voor hebt of dat je moet schrijven in je tweede taal. Dat maakt het wat lastiger, maar je weet hoe ontzettend veel je te vertellen hebt.

Je hebt misschien al wat tekstschrijvers en copywriters geprobeerd, maar ze pasten niet bij je omdat je andere kernwaarden hebt. Op een gegeven moment kreeg je een enigszins allergische reactie op het woord ‘copywriter’ omdat je iets te veel glibberige marketingteksten hebt gelezen. Zulke teksten passen totaal niet bij je. Je bent niet zo iemand wiens teksten het liefst gisteren al af hadden moeten zijn, want je weet uit ervaring hoe kostbaar en waardevol tijd is. Je ziet teksten schrijven als een duurzaam proces dat je graag uitbesteedt. Maar wel goed, want dan vind je meer focus in het vervullen van de missie van je bedrijf.

Als ondernemer bied je eenvoudige of meer complexe producten, ambachten of diensten aan. Zoals duurzame producten, vastgoeddiensten, virtual assistance, fotografie, coaching, trainingen of advies. Het is belangrijk dat de persoon door wie je jouw teksten laat schrijven ook het concept en de identiteit van je aanbod leert kennen en begrijpen. Vanuit dit geheel kan een copywriter des te beter de juiste context zien en verwoorden. Je zoekt dan ook naar iemand die de tijd neemt om jou, je bedrijf en je aanbod beter te leren kennen.

Je bent op zoek naar een persoonlijke, consistente samenwerking, waarbij je steeds weer welkom bent voor je teksten. Je wilt je teksten goed afstemmen op je doelgroep, zodat je ook echt de juiste mensen bereikt. Je zoekt echt naar een totaalpakket, waarbij je jouw teksten op verschillende manieren kunt laten schrijven met het doel van de tekst als uitgangspunt. Of het nou gaat om websiteteksten, blogs, whitepapers, social mediateksten, salespagina’s of productteksten.

Bij Green Writing® gaan we graag een integere, duurzame samenwerking aan voor het schrijven van je teksten. We kennen het verschil tussen tekstschrijven en copywriting. In het geval van tekstschrijven vermaken of informeren we de lezer. Deze teksten kunnen lang zijn, zoals artikelen, blogs, websiteteksten of teksten voor (online) tijdschriften. Daarbij zorgen we dat de tekst zorgvuldig en taalkundig correct geschreven is. Bij copywriting treedt het commerciële aspect van de tekst op de voorgrond, bijvoorbeeld de verkoop van producten, diensten of ideeën. Deze teksten zijn vaak korter en soms zijn het slechts slogans, maar centraal staan de stijl en de boodschap van de tekst. Voor online copywriting is het in sommige gevallen belangrijk dat de tekst door de juiste mensen wordt gevonden via zoekmachines. We kunnen dan ook een SEO-slag verzorgen op basis van zelf aangeleverde zoektermen en/of door ons gevonden termen.

Ga je graag een langdurige samenwerking aan en heb je elke maand weer een aantal artikelen nodig? Vertrouw dan op de service van Green Writing®. Wat doe jij om de wereld een stukje mooier te maken?

Kan ik je ergens mee helpen?

Dr. Alice K. Burridge

info@greenwriting.nl

Maak een afspraak

Ondernemers en organisaties met oog voor people & planet

Serviceabonnement of projectprijs

Nederlands en Engels

Hulp met websiteopbouw en -structuur

Tekstschrijven: informeren en vermaken

Copywriting: je product of dienst centraal

Referenties of links in orde

Te combineren met vertaling en/of SEO

SCHRIJF MIJN TEKSTEN

Verzoek tekst of vertaling
Naam
Naam
Voornaam/initialen
Achternaam
Wat moet er precies gebeuren? Opties kunnen gecombineerd worden.
Ik ga akkoord met