Ik zie consistent een aantal krachtige eigenschappen en vaardigheden terugkeren bij de ondernemers met wie ik werk en graag werk. Maar ze zijn ook relevant voor taalprofessionals. Deze eigenschappen zijn openheid, diepgang, relaties aangaan, denken in en bieden van, professionele passie en persoonlijk leiderschap.
Beluister deze aflevering hier op Spotify. Abonneer je daar op de podcast, rate hem met 5★ en deel hem in je netwerk.
1. Openheid om nieuwe dingen te leren
Elke dag wil je beter worden in je vak. Je wil de ontwikkelingen in de markt maar ook van de maatschappij volgen. Markt en maatschappij zijn immers altijd verbonden. Openheid is uitdaging zoeken en vinden en uitzoeken welke vervolgstappen je verder brengen. Het is de kracht om iets te implementeren en zo met nieuwe inzichten aan de slag te gaan.
2. Diepgang
Vlakheid is saai. Vlakheid lijkt op een gelikt plaatje, maar gaat niet verder dan dat. Diepgang is een visie hebben, diepgang is diep ergens in kunnen duiken, diepgang is weten wat je te doen staat. Het is ook proactief zijn en doen, niet alleen dromen. Het is bewustzijn van je omgeving en weten hoe je hierop zinspeelt op een niet-manipulatieve of zweverige manier. Je vraagt veel door, maar dat is ook weer een goede filter.
3. Netwerken en relaties kunnen aangaan
Op welke manier ga je graag relaties aan? Daarin ontdek je je voorkeur, zoals LinkedIn, events, netwerkclubs, online aanwezigheid of podcasts die ook een goede opener zijn voor contact. Een belangrijk deel van relaties aangaan ligt ook in het onderhouden ervan.
4. Denken in en bieden van oplossingen
Over sales bestaan veel vooroordelen. Hieraan heb ik me ook schuldig gemaakt. Bij sales heb je geen ‘ballerige’ manipulatietactieken nodig. Heel belangrijk is het denken in en kunnen bieden van oplossingen. Oplossingen verkopen.
5. Professionele passie en gedrevenheid
Je hebt een professionele passie voor wat je doet. Wat is professionele passie? Je werkt dan meer vanuit toewijding dan dat alles jou raakt of dat een verlies voor je bedrijf anders ook een persoonlijk verlies is. Je weet dit te onderscheiden.
6. Persoonlijk leiderschap
Persoonlijk leiderschap is het tegenovergestelde van je afhankelijk opstellen. Anders drijf me mee op trends en vlieg je uit de bocht van relevantie als die veranderen. Persoonlijk leiderschap is een diepere verankering. Het is een zekere gedragenheid. Die weet je ook uit te stralen.
Book to Business
Bekijk ook het speciale traject Book to Business: jouw boek als masterpiece voor verdere groei en ontwikkeling van je bedrijf en expertstatus. Zet je boek in als sleutel tot een onderscheidende en onvergelijkbare positionering waarmee je nationaal en/of internationaal opschaalt. Heb je als ondernemer internationale ambities en wil je verder praten? Neem contact op. Green Writing helpt je bij het uitdenken van een internationaliseringsstrategie en biedt vertaling, lokalisatie en transcreatie naar het Engels en andere Europese talen. Boeken, andere marketingmasterpieces, websites, advertentieteksten, online artikelen: het totaalplaatje.
Cursus Creatief zakelijk schrijven
Leg in 3 maanden de basis van het creatief zakelijk schrijven vanuit je kern. Gebruik de kracht van creatieve storytelling voor al jouw marketingteksten.
20 Creatieve schrijfinzichten voor zakelijke teksten
Wil je de juiste mensen aantrekken dankzij jouw teksten? Weet je soms niet waar te beginnen, omdat er zoveel onderwerpen zijn? Heb je het idee dat iedereen op sociale media hetzelfde schrijft? Of wil je jouw boekproject met een frisse blik hervatten? Deze 20 creatieve schrijfinzichten voor zakelijke teksten kan je meteen implementeren in je blogs, op LinkedIn of in je boek. Wil je meer uit je zakelijke teksten halen?
Geef een reactie